Zayıflamak için doğru kahvaltı 1
13
Oca

Zayıflamak için doğru kahvaltı

Sağlıklı bir kahvaltı güne enerjik başlamanın en iyi yöntemlerindendir. Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu lif, vitaminler ve mineraller gibi temel besinleri karşılar. Kahvaltı öğününü yapan insanların yapmayanlara göre daha dengeli beslenmeye sahip oldukları araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Kahvaltı öğününü düzenli yapmak zayıflamaya da yardımcı olmaktadır. Kahvaltı yapan aşırı kilolu kişilerin daha başarılı bir şekilde zayıflayabildikleri bilinmektedir. Ayrıca kahvaltı yapmak;

  • Kalp veya şeker hastalığı gibi bazı hastalıkların riskini azaltır
  • Glisemik kontrolü geliştirir
  • Kilo alma olasılığı azaltır
  • Açlık krizlerini azaltır
  • Dengeli beslenmeyi sağlar

 

Kilo vermek için kahvaltıda neler tüketilmeli?

Tahıllar: Kahvaltınızda tüketilmesi en hızlı ve kolay besin grubudur. Tam tahıllı ekmek, wasa veya yulaf kahvaltıda tercih edilebilecek en güzel tahıllardır. Özellikle bazı paketli yulaflar eklenti şeker içermesinden dolayı yüksek kalorili olabilir. Bu tarz ürünleri tercih etmemeye özen gösterin. Ayrıca nişastalı karbonhidratlar iyi enerji kaynaklarıdır ve hepsi genellikle yağ oranı düşüktür. Tahıllar aynı zamanda lif kaynağıdır. Lif alımını yüksek tutmak için mümkün olduğunca kepekli çeşitleri seçin. Lif oranı yüksek besinler gün içerisinde daha uzun süre tok kalmanızı sağlar.

Meyve ve sebzeler: Kahvaltınızdaki vitamin ve lif kaynaklarıdır. Bu yüzden düzenli olarak kahvaltıda tüketilmelidir. Örneğin yulafınıza muz gibi doğranmış taze meyveleri veya kurutulmuş meyveleri ekleyebilirsiniz. Ayrıca meyveleri, taze sıkılmış meyve suyu veya smoothie gibi pratik bir kahvaltı olarak da tüketebilirsiniz. Kahvaltınızda sebzelere yer vermek için sebzeli omlet veya çeşitli yeşillikler tercih edebilirsiniz.

Süt ve süt ürünleri: Kahvaltınızdaki protein ve kalsiyum kaynaklarıdır. Kalsiyum her yaşta kemiklerinizi güçlü ve sağlıklı olması için gereklidir. Bu yüzden gün içerisinde yeterli miktarda süt ve süt ürünü tüketmek önemlidir. Süt veya yoğurdu kahvaltılarınızda yulafınızla tercih edebilirsiniz. Ayrıca smoothie olarak da tüketebilirsiniz. Laktoz intoleransınız var ise laktozsuz süt tercih edin. Badem, hindistancevizi veya soya sütü tercih ederek çeşitlilik de sağlayabilirsiniz.

Sağlıklı bir kahvaltı için yukarıdaki tüm besin grupları tüketilmelidir.

Kahvaltı günün en önemli öğünü müdür?

Amerika’nın kahvaltı gevreği reklamındaki repliklerden biri ‘’Kahvaltı günün en önemli öğünüdür” idi. Yıllar boyunca bu cümle medyada pazarlama tekniği olarak kullanıldı. Aslında bu cümlenin satış arttırmaya yönelik bir girişim olduğu bilinmelidir. Hiçbir öğün diğerinden daha önemli değildir. Günlük yiyecek alımının bir bütün olarak kabul edilmelidir. Kahvaltı, öğle ve akşam yemeği sağlığımız için eşit derecede önemlidir.