Zayıflamaya Yardımcı Öneriler
06
Mar

Sağlıklı Zayıflama İpuçları

Sağlıklı zayıflama ipuçları fazla kilolarından kurtulmak isteyen kişiler açısından önemlidir. Günümüzde birçok insan fazla kilo problemi yaşıyor ve bunun için bir diyetisyenin kapısını çalıyor. Kilo probleminin en büyük nedenlerini hareketsizlik, hazır ve paketli gıda tüketmek, yağdan zengin yiyecekler tüketmek, stres, uykusuzluk ve yoğun çalışma şartları olarak sıralayabiliriz. Değişiklik yapılmayan sağlıksız beslenme davranışlarının sonunda sağlık problemleri ortaya çıkabilir. ‘’Diyet’’ veya ‘’Rejim’’ kelimesinin sözlük anlamı sağlığı korumak veya düzeltmek amacıyla uygulanan beslenme düzeni şeklindedir. Eğer kronik bir rahatsızlığınız veya beslenmenize kısıtlama yapılması gereken bir durumunuz yoksa sadece fazla kilolarınızdan kurtulmak istiyorsanız sağlıklı beslenme programı uygulamalısınız. Sağlıklı beslenme, vücudunuza gerekli enerji, makro ve mikro besin öğelerini, doğru zamanda, doğru miktarda ve doğru şekilde almanız demektir.

Zayıflamaya Yardımcı Öneriler

Yediğiniz tüm yemeklerden zevk alın ve yavaş tüketin. Yavaş yemeniz beyninize tokluk sinyali gitmesine fırsat verecektir. Bu konudaki en önemli önerim lütfen televizyon, tablet veya bilgisayar başında yemek yemeyin. Çünkü mavi ekranlara gözümüz takılı kaldığı için ne yediğimizi veya ne kadar yediğimizi fark edemeyebiliyoruz.

Ana öğünlerinizi mutlaka yapın. Bu öğünlerin arasında acıkırsanız kendinize küçük sağlıklı ara öğünler yapabilirsiniz. Bu ara öğünlerde taze meyve, kuru meyve, yağlı tohum, leblebi, galeta, süt ve süt ürünleri, güvenilir markaların bitki çayları gibi besinleri tercih edebilirsiniz. Kendinizi uzun süre aç bırakmayın. 2-3 saatte bir açlık durumunuza göre bir şeyler tüketmeye özen gösterin. Şuanda uyguladığınız bir programdan dolayı açlık, yorgunluk, tansiyon veya şeker düşüklüğü, mide bulantısı gibi durumlar yaşıyorsanız bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Uygulamadan vazgeçin ve diyetisyeninizden tekrar düzenlenmesini rica edin.

Kilo vermek isteyen bireylerin ekmeği komple kesmesi yapılan en sık yanlışlardan biridir. Vücudunuzun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlardır. Ve ana öğünlerinizde en güzel tüketebileceğiniz karbonhidrat kaynağı tam tahıllı, çavdarlı veya kepekli ekmektir. Arada ekmek yerine tam buğday makarna veya bulgur pilavı da tüketebilirsiniz. Yalnız bu konuda şunu belirtmekte fayda var 3 yemek kaşığı pilav/makarna 1 dilim ekmektir. Porsiyonunuzu ona göre ayarlamayı unutmayın.

Basit şeker yani eklenti şeker olarak da bilinen sofra şekerini hayatınızdan çıkarın veya minimuma indirin. Ne yazık ki markette birçok ürün eklenti şeker içermektedir. Bir ürünü satın almadan önce paketinin arkasında bulunan içindekiler kısmını okumayı lütfen alışkanlık haline getirin. Ne tükettiğinizi bilin, bilinçli tüketici olun. Ayrıca şekerle birlikte beyaz unu ve beyaz unlu tüm yiyecekleri hayatınızda minimuma indirin veya komple çıkartın.

Meyvenin içerisinde şeker olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu yüzden televizyonlarda meyve tüketmek hakkında farklı düşünceler dile getirilebiliyor. Bu konuda şu belirtmeliyim ki meyvenin içerisindeki şeker kompleks şekerdir. Ayrıca meyveler iyi bir lif kaynağıdır. Uzun süre tokluk sağlar. Buna ek olarak içerisindeki besin ögelerine de vücudumuz ihtiyaç duyar. Tabi ki de her şeyin fazlası zarar olduğu gibi meyvenin de fazlası zarardır ancak bilimsel rehberler sağlıklı yaşam için günde 2-3 porsiyon meyvenin tüketilmesini önermektedir.

Zayıflamak için sağlıklı beslenmeye başlayan bireylerde oluşan en yanlış algılardan bir tanesi de kendisine ayrı yemek pişirme düşüncesidir. Kişi sağlıklı yemeklerde porsiyon kontrolü yaparak zayıflayabilir ve sağlıklı yemek tarifi kişiden kişiye değişmez. Türk mutfağında yapılan tencere yemeklerinin en büyük sıkıntısı içine konan yağ miktarıdır. Göz kararı konan yağlar yemek kaşığı ile hesap edildiğinde çok fazla olduğu ortaya çıkabilir. O yüzden benim tavsiyem yemeklere koyacağınız yağları ölçerek koymanız. Örneğin; Bir kilo sebze yemeğine 3 yemek kaşığı yağ koymanız idealdir. Yağın çeşidi ne olursa olsun yağ yağdır, ölçmeden kullanmayın.

Sağlıklı yaşama veya zayıflamaya yardımcı en büyük ikinci etmen ise spordur. Fiziksel hareketlerinizi kısıtlayacak bir durum yoksa haftanın minimum 3 günü 50’şer dakikalık hafif veya orta tempolu bir spor yapabilirsiniz. Spor yapmaya başladığınızda fiziksel ve ruhsal olarak çok büyük değişimler fark edeceksiniz.

Sizi zayıflatacak bir besin veya ürün yoktur. Bu işin temelini sağlıklı beslenme ve spor oluşturur. Bazı besinlerin metabolizmayı hızlandırıcı etkisinden faydalanabilirsiniz. Sağlık beslenip spor yapmaya başladığınızda kendinizi daha dinç ve dinamik hissetmeye başladığınızı göreceksiniz. Şişmanlamanız kısa sürede oluşmadığına göre, zayıflamanızın da kısa sürede gerçekleşmeyeceğini, gerçekleşse bile kalıcı olmayacağını unutmayın.