Polikistik Over Sendromu Diyeti 1
18
Oca

Polikistik Over Sendromu Diyeti

Polikistik over sendromu kadınlarda en sık görülen hormanal bozukluktur. Kadınların yaklaşık %10’ununda gözlemlenmektedir. Kısaca PCOS olarak belirtilen bu sendrom yumurtalıkların androjenleri fazla salgılamasıyla ortaya çıkar ve insülin direnci ile ilişkilidir.

Belirtilerini

  • Adet dönemlerinde düzensizlik
  • Yumurtlama eksikliği nedeniyle kısırlık
  • Yüz, göğüs, sırt ve parmaklarda kıllanma
  • Sivilce, yağlı cilt ve kepek
  • Kilo artışı
  • İnsülin direnci veya Tip 2 diyabet
  • Yüksek kolesterol veya kan basıncı
  • Depresyon                                        olarak sıralayabiliriz.

Polikistik Over Sendrom Diyeti  

Sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivite PCOS’u yönetmeye yardımcı olmaktadır. PCOS diyetinde kan şekerini hızlı yükseltmeyecek yani düşük glisemik indeksli besinlere yer verilmelidir.  Daha fazla tam tahıllı gıda, meyve, sebze, yağsız et ve süt ürünleri yemek, kan şekerinizi düşürmeye, vücudunuzun insülin kullanımını iyileştirmeye ve hormon seviyelerini normalleştirmeye yardımcı olmaktadır.

Ayrıca fazla kilolarınızdan kurtulmanız, PCOS belirtilerinin azalmasını sağlamaktadır. Bu yüzden sendrom teşhisi konmuş kişiler bir diyetisyen eşliğinde zayıflama programı uygulamalıdır.

  • Öğünlerinizi atlamayın. Başta üç ana öğününüzü ve ona ek olarak 1-3 ara öğününüzü mutlaka yapın. 4-5 saatten uzun süre aç kalmayın. 2-3 saatte bir şey tüketmek idealdir.
  • Çeşitli beslenin. Günlük beslenmenizde meyve ve sebzelere, tahıllara ve süt ürünlerine yer verin.
  • Sağlıklı yağları tercih edin. Örneğin zeytin ve zeytinyağı, ceviz, fındık, badem ve avokado olabilir.
  • Beyaz unlu ekmek tüketmeyin. Ekmek olarak tam tahıllı, çavdar veya kepekli ekmekleri tercih edin.
  • Her öğünde protein kaynağı olmasına özen gösterin. Ana öğünlerinizde et, tavuk, balık, hindi veya kuru baklagilleri tüketebilirsiniz. Ara öğünlerinizde süt, yoğurt, ayran veya kefir olmasına özen gösterebilirsiniz.
  • Sağlıklı yaşama veya zayıflamaya yardımcı olması için spor yapılmalıdır. Fiziksel hareketlerinizi kısıtlayacak bir durum yoksa haftanın minimum 3 günü 50’şer dakikalık hafif veya orta tempolu bir spor yapabilirsiniz.