Hızlı Kilo Vermek için İlginç Zayıflama Yöntemleri 1
17
Eyl

Hızlı Kilo Vermek için İlginç Zayıflama Yöntemleri

Hızlı kilo vermek için ilginç zayıflama yöntemleri adı altında internette kaynakçası belirtilmeyen, kanıtsız ve insan sağlığını tehdit eden bazı bilgiler paylaşılmaktadır.

Kısa yoldan zayıflamak için söylenen ilginç yöntemlerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz

Sebze diyeti

Sebzeler kalorisi yok denebilecek kadar az besinlerdir. Bu yüzden düşük kalorili diyetlerin baş tacıdır. Sadece sebze tüketmek üzere planlanmış diyetlerin olmazsa olmazı kahvaltıda çiğ sebzelerle yapılmış bir sebze suyudur. Sebze suyu tarifi verilirken içine genellikle maydanoz önerilir. Çünkü maydanoz ‘’ödem atıcı’’ yani vücuttan su atma etkisine sahiptir.

Peki sağlığımız için kahvaltı ve diğer öğünleri sadece sebze suyu ile yapmak ne kadar doğru? Sebze diyeti çok düşük kalorili bir diyettir. Vücudumuzun günlük fonksiyonlarını devam ettirebilmesi, hayata devam edebilmesi için belirli bir kaloriye ihtiyacı vardır. Bu kalori ihtiyacına bazal metabolizma hızı denir. Eğer ihtiyaç duyulan kaloriden daha azını vücudunuza sağlarsanız bir süre sonra vücudunuz gerektiği gibi çalışamaz. Çalışamamaya başlaması mide bulantısı, çarpıntı, baygınlık veya daha ciddi sorunlarla neden olabilir. Bu diyet profilleri size yeterli kaloriyi sağlamayacağı için sağlığınızı tehdit eder.

Tek çeşit beslenme

Tek çeşit beslenme diyetleri belirli bir süre boyunca tek bir besini tüketmeye izin veren diyet profilidir. Örneğin; kabak diyeti, patates diyeti, yoğurt diyeti, meyve diyeti vb.

Bu diyetler de sebze diyetleri gibi çok düşük kalorili olmasından dolayı sağlık problemleri riskini arttırır. Ayrıca düşük kalorili beslenmek metabolizmanızın daha yavaş çalışmasına neden olacağı için uzun vadede kilo almanıza sebep olur. Tek çeşit beslenmenin en büyük sıkıntılarından bir tanesi de çeşitli besin içeriği sağlanamaması. Çünkü sağlıklı beslenmek aynı zamanda çeşitli beslenmek demektir. Bu yüzden hep aynı besini tüketip hep aynı besin içeriğini almak uzun vadede vitamin, mineral, karbonhidrat veya protein eksikliğine neden olur. Bu eksiklikler giderilmez ve tek çeşit beslenmeye devam edilirse ciddi hastalıklar ortaya çıkabilir.

Tek renk beslenmek

Tek renk beslenmek belirli gün içerisinde aynı renkteki besinleri tüketmek üzerine konuşulan bir diyettir. Bu diyet de tek çeşit beslenme diyetinin risklerini taşımaktadır. Sebze ve meyvelerinin birbirinden farklı renklerde olmasının nedeni birbirinden farklı besin içeriklerine sahip olmasıdır. Vücudumuzun bu besin içeriklerinin tamamına ihtiyacı vardır. Bu yüzden ne kadar farklı renklerde besinleri bir gün içerisinde tüketirseniz, sağlığınıza o kadar yatırım yapmış olursunuz.

Sirkeli su tüketmek

Sabahları aç karnına 1 yemek kaşığı sirke eklenmiş suyu tüketmenin uzun süre tok tuttuğu ve yağ yakımını hızlandırdığı söylenmektedir. Sirke eskiden beri enfeksiyonlara karşı kullanılan ve sindirime yardımcı olan bir besindir. Sirkenin temel bileşeni asetik asittir. Sirkenin diğer besin içerikleri hazırlandığı meyveye göre değişmektedir.  Sirke asidik bir besin olduğu için düzenli tüketimi reflü ve ülser gibi mide rahatsızlıklarına neden olabilmektedir.

Ne yazık ki sirkeli suyun zayıflamaya yardımcı olduğuna dair yeterli kanıt yoktur. Eğer tadı seviliyorsa ve herhangi bir mide rahatsızlığına neden olmuyorsa her gün olmamak şartıyla tüketilebilir. Ancak sadece zayıflamak için her gün sirkeli karışım tüketmeye gerek yoktur.

Limonlu su tüketmek

Sabahları limonlu su tüketmenin de aynı sirkeli su da olduğu gibi uzun süre tok tuttuğu ve yağ yakımını hızlandırdığı söylenmektedir. Evet, limon da asidik bir besindir. Ancak bir besinin asitli olması demek yağ yakıyor demek değildir. Limon da diğer narenciyeler gibi C vitamini kaynağıdır. Bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine, böbrek taşları veya kumu oluşmamasına yardımcı olur.  Sabahları limonlu su tükettiğinizde güne başta C vitamini almış olarak başlarsınız. Eğer mide rahatsızlığınız veya tansiyon probleminiz yok ise bunu sağlığınıza bir zararı yoktur. Ancak beslenmeye dikkat edilmediği sürece zayıflamanız için anlamlı bir yararı olmayacaktır.

Pul biberli yoğurt kürü

Pul biber metabolizmayı hızlandırdığı için özellikle gece yatmadan önce yoğurda karıştırılarak tüketilmesi gerektiğini belirten diyettir. Acı kırmızıbiberin temel besin içeriği kapsaisindir. Kapsaisinin sempatik sinir sistemini uyararak dolaylı yoldan iştah kestiği ve yağ yakımını hızlandırdığı söylenmektedir.

Ancak acı biberin etkisini göstermesi için günde 3 defa 10 gram (yaklaşık bir yemek kaşığı) gibi yüksek miktarda tüketilmesi önerilmekte. Bu kadar yüksek bir miktar tüketimi çok zordur ve tüketildiğinde mide problemlerine neden olabilmektedir. Bu yüzden uygulanabilir bir öneri değildir. Çoğu kürde belirtilen pul biber miktarının ise zayıflama için anlamlı bir etkisi yoktur.

Bebek maması diyeti

Özellikle Holywood ünlülerinin yaptığı iddia edilen bebek maması diyetleri aslında bebekler için yapılan pürelerden oluşmaktadır. Bu diyetlerin sebze veya meyve diyetlerinden tek farkı bu besinleri sadece püre formunda tüketmektir. Bu yüzden sadece sebze veya meyve üzerine olan diyetlerin risklerini aynı şekilde taşımaktadır. Ayrıca besinlerin çiğnenmesine gerek kalmadığı için yemek yerken haz alımı düşebilir ve daha fazla porsiyon tüketilmeye kaçılabilir. Çok düşük kalorili bir diyet olduğu için hastalık riskini arttırır. Sürdürebilir değildir.

Kısa sürede zayıflamak veya ani zayıflamak sağlığınız için zararlıdır. Hızlı verilen kiloların çoğu su ve kas kaybıdır. Bu yüzden kısa sürede kaybedilen kilolar genellikle tekrar geri alınmaktadır. Çünkü sağlıklı bireylerde zayıflamak belirli bir süreye ve davranış değişikliğine ihtiyaç duyar. Bir günde alınmayan kilolar bir günde de verilmez. Bu yüzden zayıflamak için çabaya ve emeğe ihtiyaç vardır.

Yukarıda bahsedilen tüm diyetler sağlık riski barındırmaktadır. Zayıflama adına yapılması gereken yöntemler bellidir. Bunları sağlık beslenme, hareket etme, uyku düzenine sahip olma ve ruhsal modları yönetebilme olarak sıralayabiliriz. Kişiye özel hazırlanmış beslenme programları dışında farklı diyetler, zayıflama ürünleri veya hapları sağlığınızı ciddi bir şekilde tehdit edebilmektedir.