Güçlü Bağışıklık Sistemi 1
25
Eyl

Güçlü Bağışıklık Sistemi

Bağışıklık sistemi, vücudumuzun hastalıklara karşı koruma ve savunma mekanizmasıdır. Özellikle pandemi döneminde, bu sisteminin kuvvetli olması daha da önem kazanmıştır. Besin değeri yüksek yiyeceklere ve sağlıklı yaşam tarzı davranışlarına odaklanarak bu sağlanabilir.

Bağışıklık sistemini güçlendirici besinler

A vitamini: Ağız, mide, bağırsak ve solunum sistemindeki deri ve dokuların sağlığını destekleyerek, bağışıklık sistemini düzenlenmesine ve enfeksiyonlara karşı korunmaya yardımcı olur. Bu vitamini tatlı patates, havuç, brokoli, ıspanak, biber, kayısı ve yumurta gibi besinlerden sağlayabilirsiniz.

C vitamini: Antikor oluşumunu uyararak bağışıklık sistemini destekler. C vitamini kaynaklarına portakal, greyfurt ve mandalina gibi turunçgiller, biber, çilek, domates suyu ve kivi örnek verilebilir.

E vitamini: Bir antioksidan olarak çalışır ve bağışıklık fonksiyonunu destekleyebilir. Takviyeli tahıllar, ayçiçeği çekirdeği, badem, bitkisel yağlar (ayçiçeği veya aspir yağı gibi), fındık ve fıstık ezmesi ile diyetinize E vitamini ekleyin.

D vitamini: Yağlı balıklarda ve yumurtalarda bulunur. D vitamini ile zenginleştirilmiş süt ve% 100 meyve suları da bu önemli besinin kaynaklarıdır.

Çinko: Dana eti ve deniz ürünleri gibi hayvansal kaynaklar, fasulye, fındık ve tofu gibi vejetaryen kaynaklarda da bulunur.

Probiyotikler: Bağırsak sağlığını geliştiren “iyi” bakterilerdir. Yoğurt gibi kültürlü süt ürünlerinde ve kefir, turşu gibi fermente gıdalarda bulunabilirler.

Protein; Vücudun bağışıklık sisteminde özellikle iyileşme için rol oynar. Süt, yoğurt, yumurta, sığır eti, tavuk, deniz ürünleri, kuruyemişler, tohumlar, fasulye ve mercimek gibi hem hayvansal hem de bitkisel kaynaklardan elde edilir.

Ayrıca B6 ve B12 vitamini, bakır, folat, selenyum ve demir gibi diğer besin öğeleri de bağışıklık sistemini destekleyebilir ve sağlıklı bir beslenme tarzında rol oynayabilir.

Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için

  • Bağışıklık sisteminizin sağlıklı kalmasına yardımcı olmak için dengeli bir beslenme planı, stres yönetimi, düzenli ve yeterli uykuya odaklanın.
  • Bağışıklık sağlığını destekleyebilecek vitaminler, mineraller ve antioksidanlar almak için günde toplam beş ila yedi porsiyon sebze ve meyve yemeyi hedefleyin.
  • Mikropların yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için iyi hijyene ve el yıkmaya özen gösterin.
  • Yemeden veya pişirmeye başlamadan önce besini yıkamayı unutmayın.
  • Bakterilerin yayılmasını ve büyümesini azaltmak için bardakları, çatalları, kaşıkları ve diğer aletleri temizleyin.
  • Meditasyon, müzik dinlemek veya yazmak gibi stresle başa çıkmanın sağlıklı ve uygun yollarını bulun. Fiziksel aktivite aynı zamanda stresi yönetmenin çok güzel bir yoludur. Bağışıklık sisteminizi daha da zayıflatabilecek bazı kronik hastalıkların riskini azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Uyku eksikliği, zayıflamış bağışıklık sistemi gibi çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilir. Yetişkinler için önerilen uyku düzeni her gün yedi ila dokuz saattir. Çocuklar içinse yaşlarına bağlı olarak sekiz ila 14 saat önerilmektedir.