Emzirirken Kilo Vermek 1
28
Eki

Emzirirken Kilo Vermek

Hamilelikte depolanan enerji emzirmede harcandığı için kadınlar bu dönemde daha hızlı kilo vermektedir. Özellikle tek başına bebeğini sütle besleyen anneler ilk altı ayda daha çok ağırlık kaybeder. Hamilelik döneminde fazla kilo alan annelerin emzirme döneminde kaybettikleri kilo da yüksektir.

Fazla kilo almamış bir anne de süt verdiğinden dolayı zayıflar ancak hamilelikte yeterli kiloyu almış anne vücudunda depo ettiği yağları daha fazla süte verir ve bu yüzden daha çok zayıflar. Emzirme sırasında iyi beslenen annelerin kişiden kişiye göre değişmesiyle birlikte ayda ortalama 0.8 kg kaybetmektedir.

Emzirirken kilo vermek için

Yediğiniz tüm yemeklerden zevk alın ve yavaş tüketin. Yavaş yemeniz beyninize tokluk sinyali gitmesine fırsat verecektir.

Hayatınızda ana ve ara öğünlere yer verin. Ara öğünlerde taze meyve, kuru meyve, yağlı tohum, leblebi, galeta, süt ve süt ürünleri gibi besinleri tercih edebilirsiniz.

Kendinizi uzun süre aç bırakmayın. 2-3 saatte bir açlık durumunuza göre bir şeyler tüketmeye özen gösterin. Şu anda uyguladığınız bir programdan dolayı açlık, yorgunluk, tansiyon veya şeker düşüklüğü, mide bulantısı gibi durumlar yaşıyorsanız bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Uygulamadan vazgeçin ve diyetisyeninizden tekrar düzenlenmesini rica edin.

Ana öğünlerinizde ekmeğe yer verin. Vücudunuzun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlardır. Ana öğünlerinizde en güzel tüketebileceğiniz karbonhidrat kaynağı tam tahıllı, çavdarlı veya kepekli ekmektir. Bir öğünde 1-2 dilim ekmek tüketebilirsiniz.

Basit şeker olarak da bilinen sofra şekerini hayatınızdan çıkarın veya minimuma indirin. Şekerle birlikte beyaz unu ve beyaz unlu tüm yiyecekleri hayatınızda minimuma indirin veya komple çıkartın.

Hayatınızda meyvelere yer verin. Bu dönemde oluşan tatlı isteğinizi doğal şeker içeriğine sahip meyvelerle karşılayabilirsiniz. Ayrıca meyveler iyi bir lif kaynağıdır. Uzun süre tokluk sağlar. Ancak her şeyin fazlası zarar olduğu gibi meyvenin de fazlası zarar olduğunu unutmayın. Günlük 2-3 porsiyon meyve tüketilmesi yeterlidir.

Bol yağlı yemeklerden kaçının. Göz kararı konan yağlar yemek kaşığı ile hesap edildiğinde çok fazla olduğu ortaya çıkabilir. O yüzden benim tavsiyem yemeklere koyacağınız yağları ölçerek koymanız. Yağın çeşidi ne olursa olsun yağ yağdır, ölçmeden kullanmayın.

Sizi zayıflatacak bir besin veya ürün yoktur. Bu işin temelini sağlıklı beslenme ve spor oluşturur. Bu yüzden bu dönemde kesinlikle doktorunuza ve diyetisyeninize danışmadan herhangi bir ürün, hap veya çay kullanmayın.