Diyet Listesi Nasıl Hazırlanır 1
31
Eki

Diyet Listesi Nasıl Hazırlanır

Herhangi bir kronik hastalık olmayan kişilerde kilo alma enerji alımı ve kullanımı arasındaki dengesizlikten dolayı oluşmaktadır. Alınan fazla kalorinin vücut yağı olarak depolanması ve vücut yağ dokusunun artması sonucunda kilo alımı gözlemlenir. Şişman kişilerin vücudunda deri altı ve iç organların çevresindeki yağ dokusu miktarının artması, sağlık risklerini arttırır.

Nasıl zayıflarım?

Sağlıklı zayıflamanın sağlanması ve korunmasında yeterli ve dengeli beslenme ile  düzenli fiziaksel aktiviteyi kapsayan yaşam tarzı yer almaktadır. Bunu oluşturabilmek için öncelikle bir doktorun sağlık durumuzu incelemesi ve sonrasında da bir diyetisyenin size özel bir beslenme programı oluşturması gerekmektedir. Diyete başladıktan sonraki süreçte kendinizi ne zaman hazır hissederseniz sporu hayatınıza eklemelisiniz. Spor sağlıklı yaşamın bir parçasıdır ve zayıflama döneminin en büyük destekçidir. Ancak unutulmamalıdır ki zayıflama sürecini %70 beslenme %30 spor etkiler. Beslenmenize dikkat etmeden sadece spor ile zayıflamaya çalışmak süreci zorlaştırabilir veya uzatabilir.

Ne kadar sürede kaç kilo veririm?

Hızlı verilen kilolar hızlı geri alınır. Kaybedilen ağırlığın kalıcı olması için ağırlık kaybının çok yavaş olması gerekir. Bu yüzden şok diyet, hızlı kilo verdiren diyet veya 1000 kalorilik diyet gibi listeler sağlığınızı ciddi tehdit edebilmesi yanı sıra verdirdiği kiloları çok hızlı bir şekilde geri aldırtır.

Bu yüzden hızlı kilo kaybından sakınılmalıdır. Sağlıklı kilo kaybı haftada 0,5-1 kg’dır. Ancak bu kişinin fazla kilo miktarı, beslenme davranışları, çalışma saatleri, psikolojisi gibi birçok etkene göre değişmektedir.

Diyet listesi nasıl olmalıdır?

Sağlıklı beslenmede çeşitli beslenmek çok önemlidir. Bu yüzden kişilere diyet listesi hazırlanırken çeşitli olması, alternatifler sunulmasına dikkat edilir. Diyet listeleri için en önemli konu sürdürebilir olması, belirli bir süre için geçerli olmamasıdır. Bu yüzden listelerin kişilere özel hazırlanmış olması önemlidir. İdeal diyet listesinde;

Tahıllar: 4-7 porsiyon

Et ve Süt Ürünleri: 2-3 porsiyon

Sebze ve Meyveler: 2-3 porsiyon

Yağlar: 2-3 porsiyon olacak şekilde kişinin ihtiyaçları ve tercihlerine göre ayarlanır.

 

Kilo kaybetmek için…

İhtiyacınız olan kaloriyi alın. Düşük kalorili diyetler su ve kas kaybına neden olur. Ayrıca uzun süren açlık durumlarından sonra vücut kendini korumak için yağ kütlesini arttırmaya başlar.

Çeşitli beslenin. Taze sebze ve meyveler, kurubaklagiller, tahıllar süt ve et ürünlerine hayatınızda yer verin.

Yağı azaltılmış besinleri tercih ederken etiket okuyun. Bu tarz ürünler her zaman düşük enerji sağlamayabilir. Çünkü azaltılan yağ miktarının yerine eklenti şeker konabilmektedir.

Lifli beslenin. Lif veya posa içeriği yüksek besinleri daha uzun süre tok tutacağı için bu besinleri tercih edin.

Dışarıdan yenen yemeklere porsiyon kontrolü yapın. Hazır yiyeceklerin normalde daha fazla miktarda sunulması daha fazla kalori almanıza neden olur.

Aç karnına alışveriş yapmaktan kaçının. Evden çıkmadan önce alışveriş listesi yapın.

Atıştırmalıklarınızı önceden hazırlayın. Marketlerde sağlıklı ve pratik besinler bulunmaktadır. Çalışma masanızda, çantanızda veya arabanızda rahatlıkla bulundurabilirsiniz.

En iyi ve sağlıklı diyet listesinin sizin için özel hazırlanan diyet listesi olduğunu unutmayın. İnternet’te ve kitaplardaki diyet listeleri belli bir insan profili üzerinden yazılmaktadır. Bu da sağlığınızı tehdit edebilmektedir. Bu yüzden size özel bir diyet listesine hayatınızda yer verin. Kişiye özel beslenme programı için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Zayıflama hakkında daha fazla bilgi öğrenmek için sağlıklı zayıflama ipuçları yazımızı okuyabilirsiniz.