Cevizin faydaları 1
15
Oca

Cevizin faydaları

Kalp hastalıklarında diyetle yağ alımının azaltılmasının yanı sıra, yağ asit türü de dengelenmelidir. Bu dengenin sağlanabilmesi için yağlı derin su balıklarına ek ceviz ve keten tohumu gibi bitkisel kaynaklar da tüketilmelidir. Günümüzde cevizin birçok faydası bilinmektedir.  Ceviz omega 3, bitkisel protein, vitamin ve mineral zengini bir besindir. Kolesterol içermez.

Kalp hastalıklarını önler. Suda/yağda çözünen antioksidanlar ve diyet posası kaynağı olmasından dolayı kalp hastalıklarını engellenmesinde önemlidir.

Yüksek antioksidan içerir. Antioksidan bileşikleri kuru yemişlerin sert kabuğunun altındaki ince dış zarda bulunur. Kavurma, soyma gibi işlemler ile bunların %50’sinden fazlası kaybolur. Ceviz ise işlem geçirmeden dış zarı ile birlikte tüketildiği için diğer sert kabuklu kuru yemişlere göre en yüksek antioksidan kapasiteye sahiptir. Bu yüzden düzenli ceviz tüketilmesi günlük antioksidan alımı için önemlidir.

Kan yağ değerlerini ve kan basıncını dengeler. Günlük alınan toplam kalorinin %10’u cevizden geldiğinde total kolesterolü; omega 3 içeriği yüksek olan balık veya balık yağı takviyesinin ise trigliserid değerlerini düşürmektedir.

Mineraller açısından zengindir. Potasyum, magnezyum, fosfor ve çinko kaynağıdır. Sodyum içeriği düşüktür. Tuzlanarak tüketilmediği için de diğer tuzlu kuru yemişlere göre daha sağlıklıdır.

Kalorisi ve toplam yağ miktarı yüksektir. Diğer sert kabuklu yemişlerle kıyaslandığını kalori ve yağ içeriği daha fazladır. Bu yüzden çok yüksek miktarlarda tüketilmemesine dikkat edilmelidir.

Uzun süre tokluk sağlar. İçerdiği sağlıklı yağlar sayesinde uzun süre acıkmamanıza yardımcı olur.

Bağırsak sağlığına destek sağlar. Bağırsakta bulunan probiyotik bakteriler vücudun ileride, birçok hastalığa neden olabilecek, iltihaplanmayı önler. Ceviz içerdiği omega 3 sayesinden buna destek olabilir.

Uyku kalitesini arttırır. Ceviz tüketimi kanda melatonin seviyesini arttırır ve daha rahat uyumanıza yardımcı olabilir.

Beyin sağlığı için faydalıdır. İçerisinde omega 3 yağ asitlerine ek selenyum ve iyot içermesinden dolayı beynin optimum düzeyde çalışmasına katkıda bulunur.

Günde 50 gram ceviz yiyen bir yetişkin günlük gereksinimi olan enerjinin ortalama %15’ini, proteinin %12’sini, lifinin %21’ini karşılamaktadır.