Bağışıklık Sistemini Kuvvetlendirme Yöntemleri 1
16
Mar

Bağışıklık Sistemini Kuvvetlendirme Yöntemleri

Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek son günlerde Dünya’yı tehdit eden Corona virüsü salgınından bireysel olarak korunmak için daha da önem kazandı. Bağışık sisteminin kuvvetlenmesinde en temel noktalardan bir tanesi sağlıklı beslenmektir. Bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirecek besinlere hayatınızda yer vermeniz hastalıklara karşı korunmanıza yardımcı olur.

Protein: Başta bağışıklık sistemi olmak üzere, özellikle iyileşme için rol oynar. Deniz ürünleri, kırmızı et, kümes hayvanları, yumurta ve kuru baklagiller zengin protein kaynaklarıdır. Bu besinlerden tüketebileceklerinize günlük menülerinizde mutlaka yer verin.

A vitamini: Ağız, mide, bağırsak ve solunum sistemindeki dokuları sağlıklı tutarak bağışıklık sistemini düzenlemeye ve enfeksiyonlara karşı korumaya yardımcı olur. Havuç, brokoli, ıspanak, kırmızı biber, kayısı, yumurta veya süt başlıca A vitamini kaynaklarıdır.

C vitamini: Antikor oluşumunu uyararak bağışıklığı artırır ve enfeksiyondan korunmanıza yardımcı olur. Portakal, greyfurt ve mandalina gibi narenciye meyveleri, kırmızı biber ve domates suyunu C vitamini kaynağı olarak her gün tüketin.

Probiyotikler: Bağırsak vücudumuzun ikinci beyni olarak kabul edilmektedir. Bağırsak sağlığı ve bağışıklık sistemi arasındaki ilişki vardır. Bu yüzden bağırsak sağlığımızın iyi olması bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirir. Bağırsak sağlığını destekleyen iyi bakterilere probiyotik bakteriler denmektedir. Temel probiyotik kaynakları kombucha çayı, kefir, turşu ve probiyotik yoğurtlar gibi fermente ürünlerdir.

E vitamini: Antioksidan benzeri bir vitamindir. Bu yüzden serbest radikalleri nötralize eder ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Ayçiçeği çekirdeği, badem, bitkisel yağlar (ayçiçeği veya aspir yağı gibi), fındık ve fıstık ezmesi ile beslenmenize E vitaminini ekleyebilirsiniz.

Çinko: Bağışıklık sisteminin düzgün çalışmasına ve yaraların iyileşmesine yardımcı olur. Çinko kaynağı olarak kırmızı et, kümes hayvanları, deniz ürünleri, süt, tam tahıllı ürünler, fasulye ve yağlı tohumlar olarak sıralanabilir.

Bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmek için ayrıca;

  • Dengeli bir beslenme planına ek yeterli uyku ve stres yönetimine odaklanın.
  • Bağışıklığınızı arttırabilecek vitaminler, mineraller ve antioksidanlar elde etmek için günde dört ila beş porsiyon sebze ve meyve almayı hedefleyin.
  • Vücudumuzun sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam etmesi için en temel besin sudur. Ayrıca toksinleri uzaklaştırmak için su tüketimi önemlidir. Günde minimum 1.5-2 litre su içmeye özen gösterin. Yeterli su tüketip tüketmediğinizi anlamak için idrar renginizi kontrol etmeyi unutmayın.
  • Hijyen ve el yıkama mikropların yayılmasını önlemeye yardımcı olur. Yemek yemeden veya pişirmeden önce besinleri iyice yıkamayı unutmayın. Ellerinizi yarım saate bir yıkayın. Kolonya, dezenfektan veya karbonatlı su gibi dezenfekte edici ürünlerle el hijyeninizi arttırın. Bu salgın döneminde kimseyle el sıkışmayın veya sarılmayın.
  • Meditasyon, müzik dinleme veya kitap okuma gibi stresle başa çıkmanın sağlıklı ve uygun yollarını bulun. Fiziksel aktivite ayrıca stresin yönetilmesine yardımcı olmak için en güzel yollardan bir tanesidir. Bu dönemde hastalığın bulaşma riskinin yüksek olduğu spor merkezlerine gitmeyi tercih etmek yerine evinizde de spor yapabileceğinizi unutmayın.

 

Herhangi bir hastalık için belirtiniz var ise öncelikle bir doktora muayene olun ve evden çok fazla dışarıya çıkmamaya özen gösterin. Bu gibi bir durumda kendinizi karantinaya almak önce kendi sağlınızı sonrasında sevdiklerinizin sağlığını korumak için önemli olduğunu unutmayın. Belirli kurumlarda uygulanan izin veya tatillerin özel durumdan dolayı olduğunu lütfen unutmayın. Çocuklarınızı ve çevrenizdeki yaşlı bireyleri kapalı alanlar, çocuk parkları veya mikrobun hızlı yayılabileceği her yerden bu dönemde uzak tutun.